poniedziałek, 31 października 2011

Top10- Ulubione serie książkowe.



Top10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą lepiej poznać bloggera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji- w każdy piątek wypatruj nowego tematu n dany tydzień.


Pomysłodawcą jest Klaudyna. Każdy może dołączyć do zabawy, do czego serdecznie zachęcam!

A oto, bez zbędnych wstępów, przystępuję do mojego (trochę spóźnionego) rankingu :)






1. Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy. Zdecydowanie ulubiona seria, którą, jak wiele innych świetnych książek, zawdzięczamy Rickowi Riordanowi. Za wspaniałych bohaterów, cudowne klimaty i wprowadzenie mitologii w nasz świat, dziękuję autorowi. Nie mogę jeszcze zapomnieć o boskim Percym, którego po prostu szczerze pokochałam!







  1. Harry Potter. Oczywiście! Przeżywałam z nim przygodę od najmłodszych lat, kiedy to pierwsze części czytała mi i mojej siostrze mama, a w późniejszych latach i co za tym idzie w późniejszych tomach, sama czytałam z zapartym tchem. Kocham zarówno książkę jak i film i smutno mi było wychodząc z kina po ostatniej części, że to już koniec...









    3. Zwiadowcy. No ba! Kochany Will i niepowtarzalne przygody, do tego wspaniałe klimaty i trzymające w napięciu wydarzenia. Jak tu się nie zakochać w Zwiadowcach? Do tego aż smutno mi myśleć o tym, że za niedługo wychodzi następna, ale i Ostatnia (!) część.









    4. Dary Anioła. Jak tu nie wspomnieć o przygodach Clary i Jace'a, którym przyglądam się już od kilku części i nadal czekam na dalsze losy. Oryginalność i świetny styl to nie jedyne atuty, które można przypisać Cassandrze Clare. Koło takiej książki nie można przejść obojętnie!









    5. Trylogia Czasu. Jedna z bardziej oryginalnych i zaskakujących książek. Zakochałam się już w pierwszej części, a obecnie na stosiku czeka na mnie druga (podobno o niebo lepsza) część. Nic dodać, nic ująć.










    6. Żelazny Dwór. Kolejne rozpoczęcie serii zasiało ziarno w mim sercu. Świetna historia i nieziemscy bohaterowie. Dodatkowo fakt, że takie stworzenia jak elfy, nie wymarły jeszcze w wyobraźni czytelników, oraz powiązanie ze Snem Nocy Letniej, dodaje klimatu i magii powieści.









    7.Sekrety Nieśmiertelnego Nicholasa Flamela. Seria może droga, ale fantastycznie wydana, obfitująca w tajemnice i nagłe zwroty akcji. Wprowadzenie bohaterów, o których pewnie nie jeden raz słyszeliśmy, tych którzy są legendą, oraz wspaniałe tło.








    8. Akademia Wampirów. Kolejna seria, która mnie uwiodła. Sama nie spodziewałam się, że przedstawię tutaj książki o wampirach, które całkowicie mi się już znudziły, jednak te książki miały to coś. Nie umiem tego inaczej wytłumaczyć.









    9. Jutro. Wojna, dobrze wykreowani bohaterowie i świetny styl pisanie. To wszysttko co składa się na dobrą książkę. Jutro urzeka, a fakt, że nie jest to książka z gatunku fantasy, tylko dodaje plusów powieści. To obowiązkowa lektura, według mnie.











    10. Magiczny Krąg. Tajemnicza i mroczna trylogia osadzona w epoce wiktoriańskiej. Niesamowicie klimatyczna, w dodatku inny wiek stwarza wiele, na dzień dzisiejszy, niemożliwych sytuacji. Wspaniała powieść!








Trudno było wybrać 10 najlepszych serii, jednak wzorując się na powstałej kilka miesięcy temu podstronie "Ulubione serie" dosyć szybko doszłam do tego właśnie wniosku. Oczywiście chciałam wstawić jeszcze parę serii, np. wszystkie pozostałe pana Ricka Riordana, jednak starałam się zmieścić możliwie jak najwięcej tych książek, które podbiły moje serce. Zresztą Ci, którzy również tworzą takie rankingi, wiedzą jak trudno zmieścić się jedynie w 10 miejscach :)

P.S. Jutro kończy się czas mojej ankiety. Widząc wcześniej wyniki, postanowiłam zacząć czytać Anielicę, jeszcze przed zakończeniem. Recenzję znajdziecie tutaj. Co do reszty, sprawę rozstrzygnę jutro. Wkrótce (czekam jeszcze na kilka książek) pojawi się również nowy stosik!
Na koniec życzę wszystkim miłego Halloween!

8 komentarzy:

  1. O, ja również uwielbiam "Percy'ego Jacksona", "Dary Anioła", a "Zwiadowców" to chyba najbardziej. ; ) Chcesz, to Cię pocieszę - w oryginale niedawno wyszedł jeszcze tom 11., ale ten będzie takim naprawdę już ostatnim. Ciekawe, kiedy będzie w Polsce... 10. część zapowiadają na styczeń. ^^,

    OdpowiedzUsuń
  2. Peeeeeercyyy ! :D My number one ! :D I Grooover <3 Sama wiesz jak go kocham :D Sekrety Nicholasa i Harry muszą być :D I AW :D no bo to są boskie serie ! ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w Zwiadowcach utknęłam na części czwartej i dalej nie mogę się ruszyc. Musze wreszcie wybrac się po kolejne tomy do biblioteki...

    OdpowiedzUsuń
  4. Z wieloma Twoimi typami się zgadzam :) Nie znam jednak jeszcze kilku, zwłaszcza Akademii Wampirów i Olimpijskich Bogów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Akademia wampirów czeka na półce, Harrego Pottera oczywiście czytałam, a Żelaznego króla chciałam kupić jeszcze przed jego premierą, ale niestety tego nie zrobiłam :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Harrego dałabym na miejsce pierwsze (oczywiście jak to ja) ale to mój osobisty bzik jak dobrze wiesz :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Harry Potter i Zwiadowcy o taaaak!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Harry, Zwiadowcy i PERCY! AAA! PERCY PERCY PERCY, najlepsza seria!
    Planuję zapoznać się z "Jutro" i "Sekretami Nieśmiertelnego ..." :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy dodany komentarz, dodaje on również poczucie dowartościowania :)