piątek, 10 czerwca 2011

Tajemny Krąg- L. J. Smith


Autor: L. J. Smith
Tytuł: Tajemny Krąg
Ilość stron: 351


       Sięgnęłam po tę książkę ze względu na jej dobrą opinię oraz dlatego, że czytałam już poprzednie książki L.J. Smith. Autorka zasłynęła z bestsellerowej serii „Pamiętniki Wampirów”, oraz „Świat Nocy”. Jej najnowszą serią jest „Tajemny Krąg”, który równie szybko staną na liście najlepiej sprzedających się książek.

       Historia opowiada o nastolatce Cassie która popada w depresję po przeprowadzce do ponurego New Salem. Od pierwszego dnia czuje dziwne powiązanie z tajemniczą dziewczyną, o włosach koloru blasku księżyca, oraz jej przyjaciółmi, należącymi do Kręgu.
Z początku odrzucona przez wszystkich dziewczyna, poznaje swoją sąsiadkę Dianę i wkracza do szanowanego Klubu. Wtedy jej poozycja ogromnie się polepsza, a koledzy szkolni zaczynają odczuwać przy niej strach.
Wkrutce dziewczyna poznaje prawdę o kolegach i będzie musiała przezwyciężyć strach, by zmierzyć się ze swoim przeznaczeniem.
Cassie będzie musiałą wybierać pomiędzy miłością, a przyjaźnią. Będzie musiała podjąć trudne decyzję, ale czy dokona dobrych wyborów?

       W książce występują bardzo zróżnicowani bohaterowie, począwszy od pięknej i dobrej Diany, aż po wyzywającą i mroczną Fayę. Sama Cassie jest raczej nieśmiałą i zamkniętą w sobie dziewczyną, nękaną przez wizje i przeczucia.
Akcja w książcę rozwija się dosyć powoli, od wakacji i aklimatyzacji w nowym mieście i szkole. Wydażenia zaczynają nabierać obrotów dopiero gdy Cassie poznaje Fayę i niechcący naraża się jednym z najważniejszych dziewczyn w szkole.
Książka zawiera wiele różnych wątków, w tym piękny i nieszczęśliwy opis przeżyć miłosnych. Narracja jest wartka, a autorka używa prostego języka, czym dociera do młodzieży, szukającej rozrywki na kartach powieści. Fabuła i akcja prowadzone są zgrabnie, a o swoich przgodach opowiada nam Cassie.

       Powieść bardzo mnie wciągnęła i czytałam z zapartym tchem o każdym kolejnym wydażeniu. Najbardziej spodobał mi się wątek miłosny Cassie i Adama i bardzo wzruszyłam się gdy poznałam jego zakończenie. Wręcz nie mogłam oderwać się od lektury. Jest to książka dla każdego, kto zafascynowany jest współczesnymi powieściami fantasy. Dajcie się zaskoczyć sami i sięgnijcie w wolnym czasie po tę powieść.


Moja ocena: 5/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy dodany komentarz, dodaje on również poczucie dowartościowania :)